• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

Hemsida Företag

  • Hem
  • Tjänster
  • Priser
  • Referenser
  • Blogg
  • Om oss
  • Kontakt

Blogg

Hur kan CRM hjälpa bygg- och anläggningsföretag att öka sin lönsamhet?

september 25, 2023 by daniel

Bygg- och anläggningsföretag står inför unika utmaningar när det gäller att öka sin lönsamhet. En av de mest effektiva sätten att hantera dessa utmaningar är genom att implementera en CRM-strategi. CRM, eller Customer Relationship Management, är en metod för att hantera och förbättra kundrelationer. Genom att använda CRM kan bygg och anläggning-företag öka sin lönsamhet genom att förbättra kundrelationerna, skapa en framgångsrik CRM-strategi och hantera de utmaningar som kan uppstå vid införandet av CRM i branschen.

Anläggningsarbete i bygg och anläggning-industrin

Många kanske undrar, vad är anläggning, eller snarare vad är en anläggning? En anläggning avser helt enkelt en fast konstruktion, vare sig det gäller på land eller vatten. Allt arbete som sker på anläggningar kallas därmed för anläggninsarbete. Anläggningsarbete är en central del inom bygg och anläggning och utgör en enorm del av allt arbete. Företagen genomför sitt arbete på anläggningstillgångar, men vad är anläggninstillgång? Anläggningstillgång är en tillgång som är avsedd att användas en längre tid. I sammanhanget av denna industrin så är det allt ifrån broar, gator, sjukhus till skolor och hamnar.

Förbättra kundrelationerna med CRM

En av de största fördelarna med att använda CRM inom bygg- och anläggningsbranschen är möjligheten att förbättra kundrelationerna. Genom att samla in och analysera data om kunderna kan företagen få en djupare förståelse för deras behov och preferenser. Detta gör det möjligt att skapa mer skräddarsydda erbjudanden och leverera en bättre kundupplevelse. Genom att bygga starka och långsiktiga relationer med kunderna i bygg-branschen kan företagen öka sin försäljning och få fler återkommande affärer.

Möjliga utmaningar vid införandet av CRM i bygg och anläggningsbranschen

Trots de fördelar som CRM kan erbjuda, kan det finnas utmaningar vid införandet av CRM i företag som gör anläggninsarbete på anläggningstillgångar. En av de största utmaningarna är att samla in och hantera den nödvändiga data som krävs för att implementera en effektiv CRM-strategi. Bygg- och anläggning-företag kan ha komplexa och omfattande projekt, vilket kan göra det svårt att samla in och organisera relevant data. Dessutom kan det vara svårt att få medarbetarna att acceptera och använda CRM-systemet, särskilt om de inte ser det som en prioritet eller om de inte har tillräcklig utbildning och support.

Trots dessa utmaningar kan CRM vara ett kraftfullt verktyg för bygg- och anläggning-företag att öka sin lönsamhet. Genom att förbättra kundrelationerna, skapa en framgångsrik CRM-strategi och hantera utmaningarna vid införandet av CRM kan företagen dra nytta av ökad försäljning, bättre kundupplevelse och ökad effektivitet.

Arkiverad under: Hemsida

Webbredaktör för löpande arbete

januari 16, 2020 by daniel

Vår tjänst “Webbredaktören” har skapats för dig som vill låta någon annan ta hand om hemsidan och marknadsföringen på nätet. Vi tecknar ett löpande avtal på minst 3 månader och räknar ut ett ungefärligt antal timmar som ni behöver ha hjälp med per månad. Vi blir er outsourcade webmaster/webbredaktör som ni kontaktar så fort ni vill ha något ändrat på hemsidan.

Webbredaktörstjänsten är perfekt för företag som behöver en webbredaktör då och då för att t.ex. uppdatera hemsidan med en produkttext, skriva och skicka ut ett nyhetsbrev eller med att ändra en meny. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta oss, så berättar vi hur en webbredaktör kan hjälpa ditt företag att spara pengar.

Vill ni ha någon som tar hand om allt det där digitala åt er? Då är vår webbredaktörstjänst något för er. Den fungerar helt enkelt som att ni överlåter ansvaret för hemsida, annonsering, uppdatering av text m.m. till oss. Vi kommer gärna med goda råd och idéer för hur vi kan öka ert besökarantal. Som webbredaktör skriver vi textinnehåll från grunden, bearbetar befintlig text eller gör översättningar för flerspråkiga hemsidor.

Hyr en webbredaktör till hemsidan

Om ni inte har tid eller kunskap på företaget för att ta fram nytt innehåll till hemsidan så kan ni hyra in en webbredaktör som tar hand om er hemsida så att ni kan fokusera på annat. En webbredaktör arbetar med hemsidan och håller den uppdaterad med nya bilder, videoklipp och texter. En uppdaterad hemsida kommer göra att dina besökare vill återvända till ert företags hemsida.

Vår webbredaktörstjänst för att löpande uppdatera innehållet på er hemsida sker med ett abonnemangs avtal på 3, 6 eller 12 månader. Att anlita oss som webbredaktör är enkelt och gör att du inte behöver tänka på hemsidan, utan vi fungerar som ert företags outsourcade webbmaster. Genom att anlita oss får ni också en hemsida som är uppdaterad så att kunder och era partners kan följa er verksamhet och nyheter i er bransch.

Arkiverad under: Hemsida

Användarvänliga hemsidor

januari 16, 2020 by daniel

På Hemsida-företag vet vi hur viktigt det är att ha en användarvänlig hemsida. För att en hemsida ska vara användarvänlig för besökarna behöver den information vara tydlig och strukturerad samt ha en tilltalande design.

Vi har lång erfarenhet från flertalet olika webbprojekt och vet vad de flesta kunders behov är. Vi arbetar med marknadens populäraste och bästa webbpubliceringssystem – WordPress – för att kunna erbjuda er moderna hemsidor till fast pris.

Ingår vid köp av hemsida

Mobilanpassad – Vi gör hemsidor som är optimerade för att fungera bra på surfplattor och mobiler. Vi gör mobilanpassade hemsidor med responsive design, som gör att hemsidan anpassar sig efter skärmens storlek.

Webbdesign – En hemsida ska vara stilren och den ska matcha utseendet på företagets grafiska profil. Vi tar fram en ny webbdesign efter era önskemål. Målet är att ni ska bli helt nöjda och ha en designad hemsida som passar företaget.

Sökmotoroptimering – Vi vet hur man gör sökmotoroptimering av hemsidor så att de ska synas väl i olika sökmotorer. Genom att använda WordPress och en bra struktur av innehållet på hemsidan kombinerat med relevant text, får vi en seo-optimerad hemsida.

Vanliga funktioner:

  • Nyhetsbrev
  • Produktrecensioner
  • Bildgallerier och bildspel
  • Kontaktformulär
  • Integration av sociala medier och dela-knappar
  • Företagsinformation

Vi kan skapa de flesta typer av hemsidor för företag med allt från funktioner som gästlista, bordsbokning, bildgallerier m.m. till en snygg grafisk profil. Låt oss skapa en snygg hemsida till ditt företag!

Arkiverad under: WordPress

Därför ska ni ha en snygg hemsida!

januari 16, 2020 by daniel

En snygg hemsida, skapar ett större förtroende hos dina kunder och gör det lättare att sälja företagets produkter. Att ha en dålig hemsida eller ingen hemsida alls, gör att kunder kan få en negativ bild av ditt företag. Genom att kontakta oss på hemsida företag får ditt företag den hemsida som ni förtjänar.

Varför ska företag ska ha en snygg hemsida?

  • Ni får fler kunder.
  • Det stärker ert företagets varumärke.
  • Det blir lättare för kunder att kontakta er och hitta information om öppettider etc.
  • Säljprocessen blir lättare då kunder kan läsa på om era produkter på nätet.

Första intrycket har stor betydelse. Ditt företags hemsida är ofta det som dina kunder ser först, då många idag först söker efter en vara på Internet. Därför är det viktigt att ditt företags hemsida på ett bra sätt representerar er. På Hemsida företag brinner vi för att arbeta med webbdesign och skapa snygga, stilrena och användarvänliga hemsidor åt företag. Det har vi gjort länge!

Välj rätt webbyrå för din företags hemsida

Det finns många olika webbyråer som kan hjälpa ditt företag med en hemsida. Välj en webbyrå som arbetar med WordPress i första hand! WordPress är ett (CMS) webbpubliceringsverktyg för att göra hemsidor. Fördelen med just WordPress är att det är gratis och att det har många användare samt att det gillas av Google. Då blir det lättare för din hemsida att synas i sökresultaten. Med vår webbyrå får du en företagshemsida till ett fast pris.

Arkiverad under: WordPress

Webshop eller företagshemsida?

januari 16, 2020 by daniel

De flesta företag brukar bara visa upp sina produkter för att sedan sälja dessa i butik. Men vill du även sälja varor över nätet behöver du en webbshop. Ska du bara sälja någon enstaka vara, kan det räcka med en företags-hemsida, men har du många olika varor som du vill sälja så är det en webbshop du ska ha.

Det finns idag många olika e-handelsplattformar att välja på om du ska starta e-handel. Det kan vara svårt att veta vilken e-handelsplattform man ska välja, då kan det vara bra att starta med en hyr-butik där du hyr din webbutik till en månadskostnad.

Vill du däremot ha full kontroll över din e-handel så tycker jag du ska välja någon av de populäraste e-handelssystemen som är gratis att ladda ner då de är byggda med öppen källkod (open source) men om du inte är någon webbutvecklare bör du anlita en kunnig webbyrå för att bygga din hemsida eller webbshop.

Lista bra plattformar för e-handel

  • PrestaShop
  • Magento
  • OpenCart

Några bra tips för att öka din försäljning på hemsidan är att ha bra produkttexter samt bra bilder och gärna en video där du demonstrerar produkten. Att låta andra kunder som handlat varan betygsätta den och skriva ett omdöme är också någon som kunder uppskattar.

Arkiverad under: Internet

Integrera sociala medier på hemsidan

januari 16, 2020 by daniel

Har du inte skapat företags-sidor i sociala medier ännu så kan vi göra det åt dig. Vi går då igenom din målgrupp och sätter upp mål för er närvaro i sociala medier. Har ni sedan inte tid att hantera dessa sidor, så kan ni lämna över ansvaret åt oss.

Vår webbredaktör utgår efter era behov och postar uppdateringar och bilder åt er. Webbredaktören kan även ta fram kampanjer och skapa annonser i sociala medier som t.ex. Facebook. Genom att annonsera kan ni få fler fans som följer ert företags uppdateringar i sociala medier vilket kan ge er fler kunder.

Ett till bra tips är att uppmana dina kunder att prenumerera på ert nyhetsbrev samt att följa er i sociala medier. Nyhetsbrev är bra då det är enkelt och billigt att skicka ut samt du skickar det till personer som redan anmält ett intresse för dina produkter. Skicka ut nyhetsbrev regelbundet när du har en kampanj eller något specialerbjudande som du vill att dina kunder ska kunna ta del av.

Arkiverad under: Hemsida

  • Sida 1
  • Sida 2
  • Go to Nästa sida »

Primärt sidofält

Kontakta oss

Proffs på företagshemsidor

Behöver ditt företag en hemsida? Då kan vi hjälpa dig! Idag söker de flesta efter information på nätet innan de gör ett köp. Om du inte har en hemsida kan dina kunder inte hitta till dig. Vi hjälper dig gärna med en bra företagshemsida.

Senaste inläggen

  • Hur kan CRM hjälpa bygg- och anläggningsföretag att öka sin lönsamhet?
  • Webbredaktör för löpande arbete
  • Användarvänliga hemsidor
  • Därför ska ni ha en snygg hemsida!
  • Webshop eller företagshemsida?

Footer

Kontakta oss

Telefon: 08-646 11 00
E-post: info@hemsidaforetag.se
Siargatan 11
118 29 Stockholm

Öppettider

Måndag – Fredag
09:00 – 18:00

Hemsida företag

Vi är en liten och personlig webbyrå i Stockholm som gärna hjälper dig att skapa en hemsida till ditt företag!

Copyright © 2025 · Hemsida Företag